וונוס בנסיגה - ד"ר כרמלה נשר

 

ב-8 ביוני 2004 החלה וונוס במהלך של ליקוי עם השמש, 8 שנים אחר כך בשנת 2012 חוזרת וונוס לאותו מהלך לליקוי נוסף עם השמש. המהלך הזה של וונוס מתרחש אחת לכ-120 שנה, או אפילו אחת ל-243 שנים. ברוב המקרים מתרחש הליקוי של וונוס בסביבות חודשים מאי-יוני, כך שוונוס ממוקמת בדרך כלל במזל תאומים, או בתקופת נובמבר-דצמבר כאשר וונוס ממוקמת במזלות עקרב או קשת.

ב-5 ליוני 2012, נכנסת וונוס לנסיגה ולליקוי עם השמש כאשר היא שוהה במזל תאומים, הנסיגה תסתיים ב-27 ליוני.

 

קשה להגדיר את הליקוי של וונוס  כליקוי חמה, מאחר וונוס היא קטנטונת ואינה יכולה להפריע באמת לקרני השמש להגיע לכדור הארץ, הליקוי הזה נראה כמו נקודה קטנה שחוצה את השמש ולמעשה הוא כמעט ולא יורגש.

 

כאשר אנו שומעים את המילה ליקוי מיד עולה אצלנו האסוציאציה של בעיות או קשיים. אבל וונוס לא באמת מזיקה לפעמים הליקוי של וונוס או הנסיגה של וונוס דווקא מועילים.

 

בשנים 1519 ו- 1526 התרחש ליקוי דומה של וונוס. באותה עת יצא מגלן למסע הייחודי שלו כדי להוכיח שכדור הארץ אינו שטוח.

 

בשנים 1631 ו-1639 כאשר וונוס יצרה ליקוי עם השמש, תחת השפעת האנרגיה של מזל קשת, הומצא שירות הדואר בדנמרק. למעשה יהיה נכון לומר שבאותה עת כבר חווה העולם את הסנונית הראשונה של עולם התקשורת שהפך עם הזמן את העולם לכפר גלובאלי.

 

בשנים 1761 ו-1769 החלו אסטרונומים בעולם לשתף פעולה ביניהם ברמה מדעית גבוהה, וכעשרים שנים אחר כך בשנת 1781 התגלה אוראנוס. התקופה הזו שמשה בין השאר בסיס למהפכה התעשייתית באנגליה ששינתה את פני העולם.

בשנת 1874 הומצא הטלגרף בהשפעת מזל תאומים השואף להרחבת ידע ולתקשורת, מכשירי הקלטה וטכנולוגיות נוספות החלו לצוץ חדשות לבקרים.

 

מאחר וכל הליקויים והנסיגות האלה התרחשו תחת ההשפעות של מזלות תאומים או קשת, שני מזלות שואפי ידע ומלאי סקרנות המבקשים לחקור את רזי היקום ושואפים אל הקדמה, הרי שמאפייני כל הליקויים האלה באו לידי ביטוי דווקא בקדמה טכנולוגית, במחקר ובשאיפה לידע חדש.

סביר להניח שגם המעבר הנוכחי של וונוס יביא להתפתחות נוספת מבחינה טכנולוגית או מבחינת מסחר מאחר ומזל תאומים קשור גם למסחר ולכלכלה. יהיו בוודאי שינויים או התפתחויות מחקריות הקשורה באנרגיה סולארית או באיכות הסביבה (אולי ימצא תחליף לדלק?...)

 

אבל למעבר הזה של וונוס יש גם השפעה עלינו כפרטים.

מאחר ווונוס מייצגת באסטרולוגיה אהבה, הגשמה, יופי, שפע, כסף ועוד, הרי שכל התחומים הנשלטים על ידי וונוס יקבלו הדגש בתקופה זו. מאחר וונוס היא שליטת מזלות שור ומאזניים יקבלו גם מאפייני המזלות האלה הדגש. בתקופה הזו יכולים להיכנס אנשים חדשים לחיינו ובאותה מידה גם לצאת מחיינו אנשים שאולי באמת הגיע הזמן לסיים איתם קשרים. יש אסטרולוגים שטוענים שלמעבר הזה יש משמעות קארמטית. המשמעות היא שבהשפעת המעבר הזה אנו עתידים להיפגש עם נשמות מהעבר הגלגולי שלנו שעימם יש לנו דברים לא סגורים ובמהלך הנסיגה של וונוס ניתנת לנו ההזדמנות לסגור את הקארמה הלא סגורה. וונוס למעשה מאפשרת לנו לנקות מערכות יחסים קרמאטיות, לפתור אותן או לחשוף אותן כלפי מעלה ולאלץ אותנו להתמודד עם הקארמה הזו באיזה שהוא אופן. בכל מקרה, כל אדם שתפגשו בחייכם בתקופה זו, בעיקר אלו שאתם נפגשים עימם בפעם הראשונה, היו סמוכים ובטוחים שיש לכם קארמה משותפת לא סגורה איתם.

בכל מקרה וונוס במעבר זה מבקשת מאיתנו לבחון את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו ועם אחרים משמעותיים בחיינו, מאחר ועלינו לזכור שכל אדם משמעותי בחיינו משמש לנו מעין מראה לראות את הדינאמיקה הפנימית שלנו לטוב או לרע. המעבר הזה של וונוס דווקא יכול לסייע לנו לרפא כמה מכאובים בחיינו...

 

וונוס במעבר הזה גם מאיצה תהליכים של בניית הביטחון העצמי שלנו לגבי מה אנחנו מסוגלים לעשות, מה הם המשאבים שלנו או עד כמה אנו חוסמים את עצמנו. באופן טבעי המעבר הזה של וונוס יעורר אצל כולנו את שאלת הערך העצמי שלנו בעיני עצמנו.

 

המעבר הזה של וונוס יכול לפתוח בפנינו כיווני פרנסה חדשים, שאליהם לא היינו מודעים קודם לכן או לקדם תחומים בהם התחלנו אך לא ביססנו אותם היטב.

 

יש אסטרולוגים שטוענים כי המעבר הזה של וונוס אינו חיובי בכל מה שקשור להשקעות פיננסיות שכן לא בטוח שנוכל לראות בראיה מפוכחת את המציאות האובייקטיבית, אם כי לא כל האסטרולוגים מקבלים עמדה זו.

 

בכל מקרה מאחר וונוס היא גם אלת היופי, המתינו עם ניתוחים פלסטיים עד לאחר המעבר הזה...

 

השתדלו גם להימנע מבולמוסי קניות ובזבוזים בתקופה זו.

 

רומנים שמתחילים בתקופה זו יש להם אלמנט קארמטי ולכן יש סיכוי סביר שהם לא יחזיקו מעמד.

 

מעבר וונוס יכול בהחלט לסייע בייצוב המצב הכלכלי אם התחלנו במהלך כלכלי לפני הנסיגה. אם יש לכם בעיה משפטית לא סגורה שנמשכה שנים ארוכות זה זמן מעולה לסגור אותה על הצד הטוב ביותר עבורכם תחת המעבר של וונוס.

 

בכל מקרה, הנסיגה הזו נמשכת כשלושה שבועות, קחו את מה שטוב לכם במהלך המעבר הזה ולדברים אחרים, המתינו שלושה שבועות.

 

בהצלחה.